Friday 2 March 2012

Forskjellen mellom Soltak og moonroof

Lurer på om vilkårene soltaket og moonroof kan brukes om hverandre? De som har en stor interesse for biler kan allerede være oppmerksom på vilkårene "soltak" og "moonroof''. De fleste av de luksuriøse bilene har en drift panel i bilen taket som tillater både luft og lys inn passasjeren mellomrom. Dette er absolutt en svært attraktiv funksjon av bilene tilhører det luksuriøse segmentet. Soltak er det generiske begrepet brukt for å beskrive denne operable panelet.
Soltak ble først utformet av Hollandia, et nederlandsk selskap. Så langt som moonroof er opptatt av, i 1973, ble dette konseptet introdusert og gjort populært av Ford. Selv om dette moonroof eller glass soltak ble skapt av den amerikanske Soltak Company, men det ble installert første av Ford. Den første bilen til å ha en moonroof var Lincoln Continental Mark IV. Siden den gang har konseptet av dette operable panelet i kjøretøyet taket blitt svært populært. Les mer på soltaket installasjon.
Hva er forskjellen mellom soltak og moonroof
Selv om Ford brukte denne funksjonen i 1970, men inspirasjonen kom fra folk. I disse dager, selv før innføring av moonroof av Ford, hadde folk begynt å plassere ugjennomsiktig og metallic paneler på taket av sine biler. Dette var manuelt operert. På grunn av den økende populariteten til denne trenden, besluttet biler produsenter til å innlemme en slik funksjon i sine biler. Som avansert teknologi, flere endringer ble innført. Tidligere disse feltene ble operert manuelt, men snart også bilprodusentene kom opp med bedre funksjoner og disse begynte å bli operert elektronisk. Med avansert teknologi og design kompetanse, ble det visse endringer. Den versjonen som ble introdusert av Ford i 1970 brukt glass panel og ble navngitt som moonroof. Så langt som til spørsmålet om forskjellen mellom soltak og moonroof er bekymret, må du se inn i historien til utviklingen av bildesign, for å finne et svar. Forskjellen mellom soltaket og moonroof kan i hovedsak tilskrives faktorer som bedre teknologi og bildesign.
Når du har en debatt om soltak vs moonroof, må du vite at med tiden, har vilkårene begynt å bli brukt om hverandre. En soltak er vanligvis en solid body-farget panel som dukker opp eller er avtagbart, mens en moonroof er en bestemt type soltak. Den glidende glass panelet gjør moonroof mer stilig enn soltak. The moonroof funksjonen er vurdert elegant og det er grunnen til at du kan oppdage den moonroof funksjonen på ulike luksuriøse biler. La meg fortelle deg en annen stor forskjell mellom soltaket og moonroof. Soltak være en ugjennomsiktig panelet lar lys eller luft i, bare når den er åpnet, mens, moonroof på grunn av å være et glass panel, gir lys inn, selv når den er lukket.
Når begrepet moonroof ble innført, ble det stadig mer populært fordi glass paneler så slank og lot passasjerene å få en visning av himmelen selv når moonroof var stengt. Markedet er oversvømmet med alle typer luksuriøse biler som bruker denne funksjonen. Forskjellen mellom soltaket og moonroof er ikke veldig relevant i disse dager. Soltak er ikke lenger laget av metall. Produsentene må imøtekomme til smaken av kjøperne og forbedrede versjoner er nødvendig for å tilfredsstille dem. Borte er de dager, da en moonroof betydde et enkelt lag av glass som måtte betjenes manuelt og kunne bare åpne minimalt. Disse nyere versjonene er paneler av herdet glass som vippe opp eller gli tilbake i taket helt og la bilen beboerne å puste i frisk luft og nyte solskinnet. Nå stress er på bedre bevegelighet av taket og flere stilarter som pop-in, folding, topp-mount, spoiler, har panoramautsikt og avtagbart tak paneler er innført for å gi bedre alternativer. De fleste av soltak er elektronisk styrte.
Les mer på:; Auto Parts, Soltak reparasjon; Håper du fant informasjonen på forskjellen mellom soltaket og moonroof nyttig. Konseptet med soltaket og moonroof forskjellen har nesten blitt foreldet og siden alle soltak er laget av glass, har disse begrepene blitt brukt om hverandre. Så, er det ikke nødvendig å bli forvirret mellom de to.

No comments:

Post a Comment