Sunday 25 December 2011

Bane Wear Patterns

Tire slitasje mønstre lar deg sjekke om du har riktig lufttrykk eller ikke. Ved å studere slitasje mønster, kan man få kunnskap om lufttrykk, balanse og justering av hjulene. Den korrekte måten å observere slitasje mønstre, er å inspisere fronten profilen av dekket, når bilen står stille i lengre tid. Hvis du merker for slitasje mønstre umiddelbart etter å ha kjørt bilen, kan du ikke få nøyaktig lesing. Selv kjører bilen på en kilometer kan føre til betydelige avvik fra den faktiske mønster. Derfor er det et must å la bilen være urørlig for en betydelig tid. Les mer på slitasje indikator.
Hvor å Sjekk Tire Tread Wear Oppskrifter
Avhengig av inflasjon, justering og balanse av hjulene, den slitasje mønstre er klassifisert som nedenfor. Les også om dekk karakterer.
Under-Inflasjonen; En tydelig slitasje mønster er observert skyldes konsekvent under inflasjon. På grunn av mindre luft i dekkene, kantene av dekket make økt kontakt med bakken. Dette resulterer i bruk av kantene av dekket. Soft dekk redusere ytelsen av kjøretøyet som det må jobbe hardere enn normalt. Men senker også drivstofføkonomien i bilen som det utgjør motstand mot rullende. Underinflasjon resulterer i produksjon av sterk varme og tidlig slitasje på dekk. Å løse problemet med under-inflasjon, alltid fyller luften opp til det anbefalte PSI mark.
Over-Inflasjon, Over-inflasjonen refererer til den tilstand der dekket er fylt med overflødig luft. Grunnet økt luft, gjør kun midten av dekket kontakt med bakken, noe som resulterer i mer iført enn kantene. Dermed, hvis du merker en mer utslitt midtre delen av dekket, så må du for tømming dekkene dine litt. Harde dekk gjør bilen vanskelig å kontrollere, og dermed øke risikoen for ulykker. Også er det alltid en mulighet for dekk blåse opp ved høyere hastigheter. For å overkomme dette problemet, langsomt serieopptak med luft til du kommer til anbefalt PSI mark.
En Side Wear; Hvis dekkmønsteret viser en merkbar slitasje på den ene kanten, mens den andre virker normal, kan det være et resultat av forskyvning av hjulene. I dette tilfellet bærer enten ytterkant eller den indre kanten mer enn den andre kanten. Problemet kan oppstå på grunn av slitasje av deler som kuleledd eller kontroll arm foringer. Ofte kan overbelaste forstyrre justering av hjulene. Derfor er det viktig å holde en sjekk på last i bilen. Mer om dekk justering kostnad.
Ujevn Iført; Når du merker en ujevn slitasje mønster, kan du attributt problemet med forskyvning eller ubalanse i hjulene. I så fall, kan du se bare flekker, kopper eller kamskjell på overflaten på dekket. Mange ganger, kan du ikke være i stand til å se disse ujevn patcher, men de kan lett følt ved å flytte håndflaten over overflaten av dekket. Å løse problemet, se etter utslitt deler og korrigere justering, balansen i bilen.
Hvis du ikke merke noen av de ovenfor nevnte slitasje mønstre, så sørg for at dekkene dine har slitt ut utover legitime toleranse. For å bekrefte dette, ta en krone test, som kan hjelpe deg til å forstå omfanget av bruk. Ta en penny og sette det inn i slitebanen groove med Lincolns hodet opp-ned. Hvis du ser alle Lincoln's hode da har du fått en utslitt ut dekk. Unødvendig å si, skal du bytte dekkene dine så snart som mulig.
Les mer på; Tips om dekk for sikkerhet og vedlikehold; Wireless Tire Pressure Monitoring Systems; Hvordan Les dekk størrelser; slitasje mønstre må alltid kontrolleres ved hjelp av pålitelige trå gauge. Kontrollen bør gjøres så ofte som mulig. Tidlige tegn på problemer kan hjelpe deg med å forhindre det og øke levetiden på dekket ditt.

No comments:

Post a Comment