Saturday 26 November 2011

Ingen Yard? Start en Innendørs vinduskarm Garden

Etter noen som meg selv, kan bo i en leilighet være frustrerende fordi jeg elsker hagearbeid! I år, med været er så vakker, jeg en gang var verkende å ha hage for min egen og forbannelse min mangel på verftet plass. Deretter kom det til meg: hvorfor ikke sette noen planter i vinduskarmen min?
Alle kan vokse vakre planter eller selv ferske veggies om de er villige til sette i arbeid! Her er noen grunnleggende trinn for å komme i gang:
Step One - Gryter og Containere
En god vinduskarmen hage starter med et godt vinduskarmen pott eller container. Det viktige ting om noen beholder, enten det er en fancy kjøper i butikken slag eller en du har laget selv fra en bøtte eller brus flaske, er riktig drenering. Vannet må renne fra bunnen, ellers vil den pool opp og forårsake alle slags problemer for plantene dine. Jeg kjøpte noen lange plast potter, boret hull i bottoms, og sette noen plastdeksler på bunnen å fange vannet som det avløp. Jeg fant også noen fantastiske runde plast potter på Target som har en bunnvann samling skuffen det er avtagbart. Så langt, er mine planter elsker dem!
Trinn to - Legg Potting Soil
Nøkkelen er å bruke faktiske potting jord. Ikke bruk jord det er ment for vanlig utendørs hage, ettersom den kan inneholde insekter eller andre småkryp som du vil nok heller ikke bringe inn i ditt hjem! Det trenger ikke være en super fancy eller dyre jord, bare sørge posen sier potting jordsmonn!
Trinn tre - Legg Planter
På dette punktet i sesongen, anbefaler jeg å kjøpe små planter som allerede er i gang i motsetning til frø. Enhver butikk som selger hageredskaper vil sannsynligvis noen slags hagesenter satt opp løpet av våren og sommermånedene, og fleste av dem selger en rekke blomster, frukt, og veggies. Hvis du heller vil plante frø, følg instruksjonene på pakken som hver plante har sin egen unike behov.
For grønnsaker, grønne grønnsaker og urter kan best, spesielt hvis du ikke har en spesielt solfylt vindu for å sette dem i. Hvis du er eventyrlystne, kan du prøve tomater eller agurker, men de vil kreve noe supplerende belysning. Som for blomster, velge en rekke som ikke bra i delvis skygge. Hvis du har husdyr, spesielt katter, sørg for at anlegget er ikke giftig! er Tomato blader giftige for katter, så jeg har mine i et hengende planter de kan ikke nå.
Fjerde trinn - Legg Mat eller gjødsel
Vær på ikke bruke for mye! Du kan overfeed plantene dine, så bruk kun det nødvendige. Akkurat nå er jeg eksperimenterer med marsvin gjødsel. Jeg vet det høres rart, men jeg har fire marsvin og jeg vil veldig gjerne finne noen bruk for poo deres siden det er så mye av det!
Step Five - Place i Window
Hvis du har en sør-eller østvendt vinduet, plasserer plantene dine der. Hvis du er som meg og ditt eneste valg er en nord vendt vindu, må du kanskje å supplere den lille sollyset du får med en vokse lys av noe slag. Hold vinduer åpne for ventilasjon, eller sikre plantene dine få skikkelig luftstrøm, bruke en oscillerende fan satt på lav eller medium.
Step Six - Add Water og Watch Them Grow!
Dette er den morsomme delen, selvfølgelig! Være tålmodig, og justere hvor mye du vann plantene dine behov. Noen planter er tørstere enn andre! En enkel, riktignok unøyaktige, test er å stikke fingeren en tomme eller to ned i jordsmonnet. Hvis jorden er fuktig, du er god. Hvis det er tørt, er det på tide å bryte ut vannkanne. En sprayflaske kan være bra for misting bladene, altfor, å sikre de får nok luftfuktighet.
Dette er bare det grunnleggende, selvfølgelig. Det er lurt å undersøke ulike typer planter og deres ideelle forhold først, slik at du kan justere sine omgivelser deretter. Planting innendørs er vel verdt innsatsen, spør du meg. Det er ikke bare en morsom hobby, men det alleviates sjalusi jeg føler hver gang jeg går forbi et hus med frodige hage!

No comments:

Post a Comment