Friday 14 October 2011

Head pakning erstatning

Toppakning er en viktig del av motoren montering og når det blåser ut, har du ingen annen mulighet enn å gå for en erstatning. I denne artikkelen vil du finne generiske toppakning instruksjoner for utskifting.
Hva er en toppakning for?; Hodet Pakningen sel topplokket og er plassert mellom motorblokken og forbrenning sylinder. Toppakning forsegling sikrer at motorolje og kjølevæske ikke blander seg med hverandre. Du må passe på blåst toppakning symptomene og få den erstattet med en gang, da det kan alvorlig skade motoren montering og kompromiss dens effektivitet. Les mer på blåst hodet pakning.
Toppakning Utskifting Instruksjoner; Etter det kort oversikt over toppakning funksjon i bilen motorens forsamling, la meg komme til poenget og presentere toppakning instruksjoner for utskifting. Disse er generelle instruksjoner på den måten at de ikke foretar oss noe konkret bilmodell i betraktning. Hvis du ønsker detaljerte instruksjoner som er spesifikke for din modell, så kjøpe Hayne bruksanvisningen passer til bilen din.
Det er en bil reparasjon jobb som krever ganske mye av tekniske ferdigheter og med mindre du har jobbet på biler før, anbefales det ikke at du går etter at det på egen hånd. Likevel, jeg presentere retningslinjene for hvordan du bytter toppakning på noen bil.
La oss begynne med de verktøyene du trenger for å få jobben gjort. Først av alt, må du kjøpe en ny toppakning, noe som er kompatibelt med din bilmodell. Annet enn det, her er de tingene du trenger:, Jack med Stands, toppakning pipenøkkel, stålbørste, Momentnøkkel, RTV Silicon Tube, skrutrekker, Brake Deler Cleaner, du vil også trenge bilen håndbok med deg for referanse sammen med en masse tålmodighet! Du er i ferd med å oppdage at håndtere toppakning problemene er ingen enkel jobb.
Begynner først etter at du har sørget for at motoren har kjølt seg tilstrekkelig. Begynn med å koble fra den negative terminalen av bilbatteriet. Løft bilen på jack og støtte det med jack stands. Din hovedoppgave er å få tilgang til toppakning og sett det. Bare for å få tilgang til det, må du fjerne mange andre bilen deler som hindrer tilgangen til den. Her er en liste over deler som du må fjerne før du kan få tilgang til toppakning, som er klemt mellom motorblokken og forbrenningen sylindere:; eksosrøret, Luftfilterenhet Med Luftinntak Pipe; øvre radiatorslange; Termostat Housing Coil og kjølevæske Sensor; Spark Plug Wires; Distributør Vann Shield; Rotor cap Forsamlingen, Dynamo, Timing Belt Cover & Temperatur Sensing Unit, Vacuum Kabler, Throttle Assembly, Throttle Cable & ledningsnettet, Fuel Lines, EGR ventil, Throttle Position Sensor ; Battery Jording Wire Bolts; Intake System Ground Strap; sugeslangen & Heater Hose, Pulley; Engine hodet Bolts; Bruke zip bånd og strikk ledningen, sikre alle løse deler og presse dem ut av veien. Trykk Schraeder ventilen og satte motoren sylinder til TDC (øvre dødpunkt) posisjon. Når du fjerner motoren boltene, du kan løfte motorblokken og holde det til side. Fjern den gamle toppakning og begynne rengjøring motoren hodet med stålbørste. Deretter erstatte den med den nye hodet pakningen. Sett motorblokken tilbake igjen og fest skruene med en momentnøkkel. Det anbefales at du rengjør ventildeksler og fikse dem tilbake på plass med RTV silikon. Når du er ferdig med det, må du gå tilbake i revers og satte alle som du fjernet tilbake på plass! Les mer på blåst toppakning reparere.
Håper denne korte oversikt toppakning utskiftingen var nyttig. Med mindre du er en ekspert på å håndtere bilen problemer, tror jeg ikke anbefale at du går om denne jobben på egenhånd, selv om det vil spare deg for mye på toppakning gjenanskaffelseskost. Det er en jobb best venstre til fagfolk på grunn av kompleksiteten av jobben og risikoen for å rote til motoren forsamlingen.

No comments:

Post a Comment