Saturday, 4 February 2012

Master Cylinder Problemer

En viktig del av bremsesystemet av et kjøretøy, master sylinder, er ansvarlig for å konvertere ikke-hydraulisk trykk til hydrauliske trykket, og dermed bidra andre komponenter i bremsesystemet å stoppe bilen. Uten en master sylinder, anvendt trykket på bremsene skulle være til ingen nytte. Om master sylinderen er skadet på grunn av noen grunn, vil det ikke være i stand til å utføre effektivt, noe som betyr at bilen ikke ville ha makt til å stoppe. Så, er det svært viktig å fastslå master sylinder problemer og reparere dem raskt nok, slik at du kan ha en behagelig reise. Les mer på bilen brems problemer.
Master Cylinder Problem Symptomer
Hvis det er et problem med master sylinder eller hvis det mislykkes, vil du merke en squishy eller myk følelse mens du trykker på bremsen. Hvis konstant trykk er brukt på bremsepedalen, sier for eksempel, hvis du stopper ved en stopp lys, ville bremsen synke til gulvet. Videre skulle bremsevæske i master sylinderen lekkasjen internt. Når bremsepedalen beveger seg lenger enn sin tiltenkte posisjon, heter det "lengre reiser '. Hvis dette skjer, må du trykke på bremsepedalen om og om igjen, slik som å stoppe bilen fra fremover. I tillegg til det, ville en rød strek lys også blinket som viser at kjøretøyet er lite bremsevæske. Du kan gjerne vite mer om squeaking bremsene.
Mange ganger, folk sier at det ville være lekkasje av bremsevæske hvis bremsepedalen er myk. Men, trenger dette ikke være tilfelle alltid. Det kan være intern lekkasje som kan gjøre bremsen myk, og dermed, at du må trykke på pedal en rekke ganger. Vanligvis har master sylinderen en plast reservoaret, noe som bidrar til å holde bremsevæske. Plasten Reservoaret er festet til metall delen av master sylinderen ved hjelp av gummi Grommets. Disse Grommets flytte på grunn av bremsepedalen og bremsevæske trykk og over tid de slitasje, dermed forårsaker master sylinder problemer. Hvis gummi Grommets er skadet, en klar væske som er bremsevæske ville komme ut, og dermed, redusere kraften i bremsene på kjøretøyet. Mer om hvordan du endrer bremsevæske.
Det er metal bremseslanger som er knyttet til master sylinderen, og når det er slitasje av disse bremseslanger, bremsevæske lekkasjer. Videre kan det være lekkasje av bremsevæske fra bak master sylinderen på grunn av skade på O-ringene. Hvis dette skjer, vil væske strømme til makten bremseforsterker. The væsken løser også male raskt, og dermed, slik at tegn på boblet maling og tegn til blemmer under bremsen master sylinder. Mer om når du skal skifte bremseklosser.
Master Cylinder Reparasjon
For å reparere en master sylinder, må du først identifisere master sylinder og reservoaret, foruten å identifisere flytende linjer og andre komponenter av en master sylinder. Ta av lokket på bremsevæske reservoaret, slik som å bli kvitt den gamle bremsevæske. Når du har fjernet bremsevæske, refill sylinderen og sett hetten. Du må også fjerne den elektriske linjer som kobles til sensoren på væskenivået. Videre må du også ta sikkerheten klippene før du kan fjerne hele master sylinderen. Les mer på master sylinder reparasjon.
Så, hvis du finner noen av master sylinderen problemene nevnt ovenfor, må du umiddelbart reparere master sylinderen. Du kan velge å gjøre det selv, noe som vil spare deg mye penger, eller du kan få det reparert fra en mekaniker butikk. Hvis du finner ut at bremsen er myk, kontrollere nivået av bremsevæske og se om det er på grunn av mindre bremsevæske i master sylinderen.

No comments:

Post a Comment